NERWUS po matce!


Pewne cechy dziedziczy się w genach - niestety!



Twoje dziecko stało się niegrzeczne? Robi Ci na złość, stroi fochy, jest nieposłuszne i nie rozumie co to znaczy NIE? "nerwowy, jak matka" tak swoje dziecko usprawiedliwiam w żartach :)

Gorączka, katar, upały i wychodzące zęby sprawiają, że Oli w ciągu tygodnia zmienił się niesamowicie. Pada na ziemię, nie chce chodzić, potrafi uderzyć w stół i wpada w histerię gdy wyjmę mu coś z ręki albo zwrócę się do niego podniesionym tonem. Wrażliwy bardzo! Nie narzekałam dotąd na jego zachowanie, w końcu należał do raczej grzecznych dzieci i nie miałam ku temu powodów. Ostatnim czasem jednak łez jest więcej niż uśmiechu. Doskonale wiem, że właśnie płacz jest naturalnym odruchem i najskuteczniejszym sposobem na komunikację z otoczeniem a dzięki niemu dowiem się nie tylko czy jest bardzo głodny, śpiący ale czy coś mu doskwiera a może prosi o pomoc bądź ma gorszy dzień.  Tylko czy aby potrafimy to trafnie ocenić? 

Obserwując jego zachowanie czasami zaśmiewam się pod nosem. Skąd te pomysły, skąd wie, że tak się można zachować i czy naprawdę myśli, że coś tym zdziała? Wiele ignoruję mając nadzieję, że brak reakcji z mojej strony udowodni mu bezsensowność tych "scen". I wiecie co? Chyba działa! Nadal mam nadzieję, że to naprawdę chwilowe. Ale co jeśli okażę się, że to kwestia charakteru? Charakteru, który odziedziczył też po matce? 










Nasłuchałam się o buntach dwulatków, które są trudne do przejścia. To jeszcze przed nami - już zbieram siły i kumuluję pokłady cierpliwości ! Przygotujcie mnie na to, co Was spotkało .... poczytam w komentarzach.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Categories

Labels List Numbered

Popular Posts

Pages

Facebook Page

Popular Posts

Instagram