chcę ŚLEDZIA!


Wigilia bez śledzi? To niemożliwe! 



Każdemu z nas święta kojarzą się z czymś zupełnie innym. Jedni przywołują wspomnienie świąt zapachem mandarynek, inni piernika i cynamonu, a jeszcze inni śmierdzącego w całym domu ŚLEDZIA! Jestem tą jeszcze inną :) Poświęciłam się, zrobiłam śledzie w tym roku. Pierwszy raz. W swojej własnej  (już  prawie nieskazitelnie czystej) kuchni zrobiłam sobie śledzia jak Bóg przykazał przy Wigilii. Czy znajdzie się tutaj ktoś, kto śledzia robi przy innej okazji ? Ja nie znam, a lubię go jeść - nie przeczę. Śledź to taka potrawa, którą rezerwowałam na ten właśnie okres roku. Chyba nie słusznie - roboty przy tym żadnej nie ma, koszty też nie duże a podane w ciekawym słoiku pod "wódeczkę" i na innej imprezie sprawdzą się znakomicie. Owszem, można pędzić do sklepu i złapać jeden ze słoików ale...  zamiast tego kupcie kilka filetów śledzia, olej, ocet, cebulę i pastę do zębów (koniecznie!). Czasami warto jest poświęcić "5" minut by satysfakcja z jedzenia była jeszcze większa :)  

Śledź w oleju to taka potrawa na wigilijnym stole, której zabraknąć nie może. Po prostu nie może! Czy to jedyna okazja, w której śledź smakuje wszystkim bez alkoholu?! Gdyby zapytać nasze babki o śledzenie, zapewne wiele mogłyby zdradzić nam z nimi przepisów. Czy u Was też jadano je z cebulką w zalewie octowej podane z ziemniakami? Ach, pamiętam jeszcze ten smak, taki "wielkopostny". Powiem Wam szczerze - zaczynam zapominać. A co będą pamiętać nasze dzieci?  Oby nie zapach cynamonowo-piernikowego odświeżacza do powietrza! Przyznam, że chciałabym by te śledzie pozostały w tej naszej tradycji, którą właśnie sobie stwarzamy.








Jako nieliczna, nie pokażę Wam tutaj magii pieczenia i dekorowania pięknych pierników i innych ciasteczek :) Pokażę Wam, jak robiłam śledzie !


Tak celebrowałam ten moment, że zmontowałam Wam film, który nakręcił mąż na pamiątkę tego pierwszego razu :) Nie spodziewajcie się wysokiej jakości nagrania - telefonem za dużo zdziałać nie możemy, dlatego oglądajcie w opcji HD ! 



Słoje - a-Tab.com.pl TU
Zestaw noży Gerpol - pieknonowdomu.pl  TU
Deska - a-Tab.com.pl (pokrywa od chlebaka) TU
Szklany panel między szafkami - OpusGlass

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Categories

Labels List Numbered

Popular Posts

Pages

Facebook Page

Popular Posts

Instagram